ويزاي تحصيلي كانادا

در اين وبلاگ قصد دارم شما را با انواع راه هاي تحصيل در اروپا آشنا كنم

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

ويزاي تحصيلي كانادا

چگونه مي توانيم ويزاي تحصيلي كانادا بگيريم؟

اين روزها ويزاي تحصيلي كانادا Study Permit يكي از محبوب ترين ويزاها براي مهاجرت به كانادا و گرفتن اقامت دائم آن است. از آنجايي كه اين كشور در مقايسه با بسياري كشورهاي اروپايي، با ارائه يك نام آموزشي با كيفيت و قدرتمند، شرايط ايده آلي را براي تحصيل شهروندان خود فراهم مي آورد و فرصت هاي فوق العاده غني را در اختيارشان قرار مي دهد از همين رو سالانه شمار زيادي از دانش جويان در سراسر دنيا راهي اين كشور شده به اميد آنكه با دريافت ويزاي دانشجويي كانادا، ادامه تحصيلشان را در يكي از بهترين كالج ها و دانشگاه هاي كانادا بگذرانند. بدون شك دانشجويان ايراني نيز از اين قاعده مستثني نيستند.


به طور كلي براي دريافت ويزاي تحصيلي كانادا نياز است تا هر شخص متقاضي با ارائه رزومه اي كامل از قبيل داشتن مدرك زبان، برخورداري از تمكن مالي و همچنين نداشتن گپ تحصيلي بالا نسبت به دريافت ويزاي دانشجويي كانادا اقدام كند. در واقع بدن داشتن اين رزومه نمي تواند پروسه مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل را با موفقيت پشت سر بگذراند.


در حال حاضر با قوانين و مقرراتي كه اداره مهاجرتي كانادا براي مهاجران اعمال كرده است مهاجرت تحصيلي به كانادا يكي از پر متقاضي ترين راه هاي مهاجرت به اين كشور است و مهاجراني كه شرايط ايده آل و مساعدي دارند مي توانند در آسان ترين حالت ممكن با انتخاب رشته مورد نظر خود، نسبت به اخذ پذيرش در يكي از برترين دانشگاه هاي اين كشور اقدام نمايند.


انواع روشهاي مهاجرت تحصيلي به كانادا


امروزه متقاضيان مهاجرت تحصيلي به كانادا مي توانند با دريافت ويزاي دانشجويي و يا ويزاي دانش آموزي به اين كشور سفر كنند.
ويزاي دانشجويي كانادا
متقاضيان ۱۸ سال به بالا مي توانند با دريافت ويزاي دانشجويي كانادا، براي تحصيل در كالج، دانشگاه و مراكز آموزشي كانادا اقدام نمايند.
البته لازم به ذكر است كه دريافت ويزاي دانشجويي مستلزم داشتن دعوتنامه و نامه پذيرش از سوي دانشگاه و موسسات كانادا مي باشد.

شرايط ويزاي تحصيلي كانادا

اگرچه كشور كانادا با فراهم آوردن فرصت هاي زندگي و پيشرفت عادلانه و برابر براي افراد و نيز بهره مندي از برترين و به روز ترين مراكز علم و دانش دنيا، شرايط ايده آلي را در مقايسه با كشورهاي ديگر دارد. اما براي رسيدن به اين شرايط ايده آل به ويژه دريافت ويزاي تحصيلي كانادا، بايد فرد متقاضي قبل از هرچيز متناسب با مقطع تحصيلي خود مدرك زبان انگليسي را به دانشگاه مورد نظر ارائه كند. همچنين فرد متقاضي بايد از يك دانشگاه، كالج يا مركز آموزشي معتبر بتواند پذيرش خود را دريافت كند.
دريافت ويزاي تحصيلي كانادا بدون مدرك زبان هم امكان پذير است، اما در صورت عدم ارائه مدرك زبان لازم است قبل از شروع تحصيل خود دوره هاي زبان انگليسي كانادا را پشت سر بگذراند.
داشتن نمرات بالا در تمامي دروس تخصصي آخرين مقطع تحصيلي و همچنين معدل بالا براي پذيرش در يكي از دانشگاه هاي كانادا براي فرد متقاضي مهاجرت از طريق تحصيل الزامي است.
داشتن سلامت كافي و عدم ارتكاب به جرم از ديگر شرايط دريافت ويزاي دانشجويي كانادا مي باشد.




مدارك لازم براي ويزاي تحصيلي كانادا

•    ارائه اسكن از گذرنامه (با حداقل ۶ ماه اعتبار) و شناسنامه بصورت ترجمه شده به   همراه ۲ قطعه عكس ۵.۴*۵.۳
•    ارائه تمامي ريز نمرات به همراه مدارك تحصيلي (ترجمه شده)
•    مهارت در زبان انگليسي و يا فرانسوي (ارائه مدارك آيلتس، تافل و…)
•    ارائه مدارك دارايي (تمكن مالي)
•    ارائه رسيد پرداخت مبلغ شهريه


هزينه تحصيل در كانادا

در حال حاضر با وجود استانداردهاي بالاي آموزشي و به صرفه بودن هزينه تحصيل در كانادا ، روز به روز بر تعداد افراد متقاضي مهاجرت به كانادا از طريق تحصيل نسبت به ديگر كشورهاي جهان همانند آمريكا، استراليا و انگليستان افزوده مي شود.
در واقع هزينه تحصيل در كانادا يكي از عمده ترين سوالاتي است كه افراد پس از دريافت ويزاي تحصيلي كانادا  Study Permit ممكن است با آن مواجه شوند.

ويزاي همراه تحصيلي كانادا

كساني كه قصد دارند همراه دارندگان ويزاي تحصيلي كانادا به اين كشور سفر كنند، مي‌توانند براي ويزاي توريستي و يا ويزاي كاري كانادا اقدام كنند. متقاضي اخذ ويزاي همراه كانادا، براي دريافت ويزاي توريستي كانادا لزومي به ارائه مدارك خاصي ندارند.
همسر متقاضي ويزاي تحصيلي كانادا، مي‌توانند براي اخذ اجازه كار در كانادا در طول اقامت با ويزاي همراه تحصيلي كانادا اقدام كند. ويزاي كاري كانادا براي همراهان به دو صورت Job Offer و Open work Permit اقدام مي‌شود. ويزاي جاب آفر به اين صورت است كه شما قبل از ورود به كانادا شغل و كارفرماي خود را پيدا كرده‌ايد اما Open Work Permit به اين صورت است كه شما در ابتدا ويزاي كاري خود را دريافت مي‌كنيد و زماني كه به كانادا سفر مي‌كنيد، بايد به دنبال شغل و كارفرماي خود باشيد. براي دريافت اين دو نوع ويزاي كار كانادا حتما بايد مدرك زبان آيلتس جنرال براي ايالات انگليسي زبان و مدرك زبان B براي ايالات فرانسوي زبان داشته باشيد.


ويزاي تحصيلي كانادا بدون مدرك زبان

به طور كلي در دوره هاي CA نيازي به مدرك زبان مثل IELTS نيست، ولي داشتن آن در پذيرش شما در كالج امتياز مثبت حساب مي گردد، در دوره هاي AA و AS شما نياز به مدرك زبان داريد، اگر چه در شرايط خاص اگر همه ديگر شرط هاي ورود به كالج را داشته باشيد، مي توانيد در دوره هاي زبان آموزي كالج شركت كرده و زبان انگليسي يا فرانسوي خود را ارتقا دهيد.
براي تامين هزينه هاي كالج، براي همه دانشجويان، چه كانادايي و چه خارجي، تسهيلات مالي مختلفي ارائه مي گردد، براي اطلاع از جزئيات اين كمك هزينه هاي تحصيلي در كانادا و شرايط آن با مي توانيد با ايران اپلو در تماس باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.